"Laziness has become the chief characteristic of journalism, displacing incompetence." (Kingsley Amis)

2012. január 15. 17:44 - nviliam

"A tőzsde számomra egy igen drága tükör volt, ráadásul mérgemben össze is törtem." - interjú Hajdú Balázzsal

Kérdezz-felelek a Dumaszínház és a Showder Klub humoristájával, Hajdú Balázzsal. Sok mindenről esik szó. Többek között tőzsdéről, sakkról, spórolásról, Buddhista Egyetemről és Buzsáky Ákos sarkazós góljáról. 

Fotók: Dora Blanka Photography

Nagy Vilmos: Ha jól tudom te is a Comedy Central bemutatja után kerültél a Showder Klubhoz. Az első nevezhető úgymond gyakorlószínpadnak, előválogatónak vagy ennél többről van szó? Miben határoznád meg a profi Showder Klub és a családiasabb Comedy fellépések közötti különbséget?

Hajdú Balázs: Igen, valóban először a kábelcsatornán mutatkoztam be. Nagyjából jól látod és kérdésedben a válasz is megtalálható. A Comedy Centralos műsor egy lazább, kevésbé feszes stand up műsor, ahol az előadók hosszabban kibontakozhatnak, míg a Showder Klubban kevesebb idő van egy poén felépítésére. Számomra az egyik különbség, hogy az RTL-re igyekszem szélesebb körben megérthető blokkokat összeválogatni, úgymond populárisabb lenni. A Comedy Central nézői nagyrészt fiatalok, így ott bátrabban támadok elvontabb témákkal. Nem gondolom, hogy a CC bemutatja lenne a Showder előválogatója, de biztos, hogy ha valaki ott jó, akkor nagyobb eséllyel figyelnek fel rá, akár a Showder Klub szerkesztői.

NV: Igaz, hogy a tőzsdézés folyamatos önmegismerés? Mi is az a day trade pontosan?

HB: Igaz. A tőzsde számomra egy igen drága tükör volt, ráadásul mérgemben már össze is törtem.

A day trade napon belüli kereskedés. Adok-veszek, vagy veszek-adok, sokat sokszor és közben még árfolyamnyereségre is törekszem. Nehéz dolog szerintem. A wikipédián biztos jobban kifejtik.

NV: A Showder Klub évek óta tartja a nagyon jó nézettségi mutatókat. Tegyük fel, hogy idővel felkerül a tőzsdére. Vennél Showder-részvényeket?

HB: Most nem vennék semmilyen részvényt, így Showdert sem.

NV: A Magyar Labdarúgó Szövetségnél licence adminisztrátorként dolgoztál, nagyjából a Fradi NBI-ből való kizárása idején. Nem félsz, ha zöld-fehérben látsz valakit a nézőtéren?

HB: Én pont utána kerültem oda, de a döntésekhez egyébként sincs köze egy license adminisztrátornak, ezt szerintem a drukkerek is tudják, így én teljesen nyugodt vagyok. De ha nem tudják, akkor meg elmagyarázom nekik. Mondjuk, addigra lehet, hogy megvernek. De egy licence adminisztrátor amúgy sem egy ismert ember. Ne úgy képzeld el, hogy a szurkolók isznak és énekelnek, de közben fél szemmel azért keresik, hol van az a g… licence adminisztrátor.

NV: Ne haragudj, de ránézésre nem vagy sportos alkat, pedig az igazság az, hogy majdnem szerződtetett az MTK focicsapata. Milyen poszton fociztál?

HB: Középpályán. Ekkor 16 éves voltam, most majdnem a duplája. Játszottam Buzsáky Ákos ellen is, megvertük őket egy kispályás tornán. Ő gondolom már egy hét múlva sem emlékezett a meccsre, egy volt neki a sok közül, én a mai napig emlékszem a gólokra. Mondjuk, lőtt egyet Ákos is, brazilos technikával sarkazva egy szöglet után. Szóval az ő apukája segített pár szentesi játékosnak, hogy olyan helyre kerüljenek, ahol jobban tudnak fejlődni. Én ekkor már sérült is voltam, de jelenleg a Dumaszínház csapatában még ontom a gólokat. Gyere el egyszer, minden héten játszunk!

NV: Köszönöm, a meghívást, igazán megtisztelő. Egyszer lehet, élek is vele. Egyébként kik a legjobb focisták a Dumaszínház csapatban (nyilván rajtad kívül)? Bruti, úgy tippelem, kapus poszton lehet erős…

HB: Ő debreceni, így igazoltan marad távol az edzésektől. Tény, hogy kapus poszton bármikor bevethető lenne, de a hálóőrünk pont az ellentéte fizikailag: Szöllősy-Csák Gergely. Ő az első számú kapusunk, és a bizalmat bravúros védésekkel köszönte meg eddig. Nem is olyan régen sikerült leigazolnunk csatár posztra Tóth Edut. Számára nincs elveszett labda, gyorsaságával, gólérzékenységével kitűnik a mezőnyből. Pécsi nevelés, és az ott tanultakat kiválóan alkalmazza a zöld gyepen. Ügyesen bánik még a bőrrel Rekop Gyuri is, neki egy kis kondi hiányzik ahhoz, hogy esetleg külföldi humortársulatoknak is felkeltse érdeklődését. Akik pedig a legtöbbet fejlődtek, az a Mogács, Bács, Felméri trió. Ha így haladnak, előttük is szép jövő állhat. Bízom benne, hogy a bajnokságban sikerül az első hat között végeznünk, de egyelőre csak a következő meccsel foglalkozunk.

NV: Konzolon is focizol még? S ha igen, milyen újításokat javasolnál a Fifa 2013-ba?

HB: Hosszú idő után újra fifáztam, remekül meg van csinálva 2012-es is. A javaslatom, hogy a játékosoknak lehessen köpni egy billentyűkombinációval illetve néha berohanhatna a pályára Jimmy Jump. Esetleg készíthetnének egy grundos változatot is, ahol kólás flakonok jelzik a kaput és nem ér bokázni. Aki igazán otthonosan mozog ebben a témában, őt Mogács Dánielnek hívják, iszonyatos dolgokat művel, ha véletlen megy a net náluk.

NV: Sakk világbajnokságon is indultál. Milyen eredménnyel szerepeltél és hol volt a vb?

HB: Szegeden volt a vébé, ha jól emlékszem ’94-ben. 31. lettem.

NV: Szép eredmény, gratulálok így utólag is. A komolyabb szintű focit sérülés miatt kellett befejezned, de sakkozás közben nehéz lesérülni. Azt miért hagytad abba?

HB: Nehéz, de nekem volt, hogy sikerült. Begörcsölt a vállam, vagy a combom, de nem ezek miatt döntöttem úgy, hogy feltekerem a sakktáblát. Ha leütötték egy figurámat, az olyan érzés volt, mintha egy testrészemet vesztettem volna el. Plusz az ellenfél királynőjét sosem volt szívem leütni, ez pedig egy idő után az eredményesség rovására ment.

NV: Elfog a nosztalgia, ha a tévében a Múmia című film megy? Tudod, az egyiptológiához való kötődésed miatt kérdezem…

HB: Nem fog el. Egyszer gondolkoztam, hogy ezen a szakon kellene továbbtanulnom, de nem így lett.

NV: Hogyan lett Hajdú Balázsból pornó statiszta? Onnan sikerült valami poént csenned?

HB: Akkor még nem voltam Dumaszínházas. Régen volt, de már betöltöttem a 18-at. Jelentkeztem egy hirdetésre, ahol világosan le volt írva, hogy pornófilmhez keresnek statisztákat. Nem volt kérdés, hogy jelentkezem, ráadásul még fizettek is érte. Mesélem színpadon néha, tehát úgy gondolom, hogy sikerült.

NV: Van egy videó a blogodon, amivel a spórolásra tanítod a nagyérdeműt. Mit tanácsolsz a recesszió sújtotta polgártársaidnak?

HB: Szerettem azt a videót, sajnos, azóta az EMI letiltotta, mert a Pink Floyd Money című dalát tettük be aláfestőnek. Tanácsolni csak ugyanazt tudom:

NE MENJÜNK

moziba (1.300 Ft)

színházba (2.700 Ft)

night klubba (44.990 Ft)

vidámparkba (8.700 Ft)

Hajdú Balázs előadására (2.000 Ft)

planetáriumba (1.000 Ft)

állatkertbe (2.100 Ft)

cukrászdába (550 Ft)

kalandparkba (2.900 Ft)

operába (5.800 Ft)

villamossal (320 Ft)

Rihanna koncertre (17.900 Ft)

ló kiállításra (1.250 Ft)

Bükkszéki Gyógyfürdőbe (900 Ft)

Ipolytarnóci Ősmaradványok Természetvédelmi Területére (1.250 Ft)

megnézni a Festetics-kastélyt (2.000 Ft)

füvet venni (2.500 Ft)

Balázs Pali koncertre sem (3.000 Ft)

ki az utcára (az összes apród Ft)

balett tanfolyamra (25.000 Ft)

meglátogatni rokonainkat (15.000 Ft)

ajándékot venni a szeretteinknek (12.000 Ft)

kisboltba sörért (300 Ft)

nagy boltba tejért (250 Ft)

túl gyorsan városban (30.000 Ft)

vécére (100 Ft)

Gratulálok! Amíg ezt a választ olvastad, körülbelül 504 000 forintot spóroltál.

NV: Volt egy zenekarotok is. Nehezen tudlak elképzelni énekesként…

HB: Én is nehezen tudom, de volt ilyen is. Szinkópa volt a nevünk és próbáltuk megfejteni az élet értelmét a vicces oldaláról közelítve.

NV: Sok mindent csináltál már, ráadásul egymástól nagyon távoli területeken. Ez inkább folyamatos keresgélést, tanácstalanságot jelent vagy szükségét érzed, hogy változatos dolgokat csinálj?

HB: Vannak emberek, akiknek idő kell, hogy rájöjjenek, mit szeretnének csinálni. Van, aki gyerekként tudja, hogy orvos vagy színész lesz és aztán tényleg. Én előbbi csoportba tartozom, de nem kell szerintem ezt túlgondolni. Sok minden érdekel, és ha valami olyan dologgal foglalkozom, ami nem válik be, akkor igyekszem azon változtatni.

Dora Blanka Photography

NV: Melyik munkádat szeretted leginkább?

HB: Dolgoztam licence adminisztrátorként, saját számlás kereskedőként és kínai könyvelőirodában is, ha a diák munkákat nem számolom, mert ott voltam Mikulás és lehet, hogy az nyerne. De a komolyak közül egyértelműen a tőzsdés munkát szerettem a legjobban.

NV: Felméri Péter már elmesélte miért pont A három ufó lett a címe könyvének (mert a két ufó hülyén hangzik). Te tudod már a tervezett könyved címét?

HB: Nem tudom. Talán ez lesz…

NV: Úgy tudom, nem nagyon szereted a műszaki kütyüket. Olyannyira, hogy tévéd sincs. Ez elég ritka manapság, tisztellek is érte. Szerinted rossz hatással van az emberekre a tv és úgy általában a modern technikai eszközök?

HB: Nem gondolom, hogy akinek nincs tévéje, az valamit jobban csinál, mint akinek van. Mások vagyunk, én nem szeretem a háttérzúgást, műsorból pedig valóban kevés értelmes van. Ha valaki beszerelne most egy plazma tévét a szobámba és nekem csak be kellene kapcsolnom, nem utasítanám vissza. De megvagyok nélküle. Önmagában jók szerintem ezek a technikai eszközök. Olyan dolgok valósíthatók meg a világban segítségükkel, amikről tíz éve még nem is álmodtunk, de valahogy az összhatásuk mégsem jó. Talán mert az ilyen szerkezetek birtokában kevésbé vagyunk rákényszerítve a gondolkodásra.

NV: Van nálad tabu a színpadon?

HB: Szerintem bármelyik témával lehet próbálkozni, úgyis a közönség dönt. Más embereket, csoportokat igyekszem nem megsérteni humorommal.

NV: Nem sokan tudják szerintem (én sem tudtam), hogy Magyarországon van Buddhista Egyetem. Ott tanultad a „vicces vagyok, vicces vagyok” mantrát, amelyet a kezdő stand up-osoknak is ajánlottál korábban?

HB: Nem ott tanultam, ez magától jött és mivel működik, nem értem, hogy miért nem hallom vissza másoktól, hogy ők is ezt használják, mivel látom, hogy viccesek. Kőhalmi, Badár, Kiss Ádám szerintem már korán reggel együtt mantráznak, mint a krisnások, mégis, ha kérdezem tőlük, hogy ugye ti is mantráztok, furcsán néznek rám.

NV: Hogyan szoktál „bemelegíteni” fellépés előtt?     

HB: Átgondolom, milyen témákat szeretnék majd érinteni, egyébként pedig semmi különöset nem csinálok.

NV: Leonardo da Vinci Az utolsó vacsorájának mintájára készült öt különböző témájú fotó veled és tizenkét kollégáddal. A humorba ágyazott társadalomkritika lerí a képekről. Mit közvetítenek szerinted a képek?

HB: Egyenként menjek rajtuk végig? Összességében nekem azt üzeni ez a képsorozat, hogy ne a külsőségek alapján ítéljünk meg egy embert. Bármilyen szerepben lehetünk egy adott pillanatban, a lényeg nem ott van.

Merjás Georgij - Az utolsó vacsora sorozat

Merjás Georgij - Az utolsó vacsora sorozat

Merjás Georgij - Az utolsó vacsora sorozat

Merjás Georgij - Az utolsó vacsora sorozat

Merjás Georgij - Az utolsó vacsora sorozat

NV: Tegyük fel, hogy a stand-up egyszer csak kifullad. Mi a B-terved?

HB: Van B-tervem, sőt C is, de ez nem publikus.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nviliam.blog.hu/api/trackback/id/tr646511373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"Laziness has become the chief characteristic of journalism, displacing incompetence." (Kingsley Amis)
süti beállítások módosítása